Käsittelemme oikaisupyynnöt viipymättä ja teemme parhaamme antaaksemme nopean vastauksen. Mikäli emme voi ratkaista asiaa välittömästi, toimimme seuraavasti:
• Toimitamme kirjallisen vahvistuksen oikaisupyynnön vastaanottamisesta kolmen päivän kuluessa. Vahvistuksesta ilmenee kenellä kyseinen asia on käsittelyssä.
• Tavoitteenamme on käsitellä oikaisupyyntö 14 työpäivän kuluessa ja pitää pyynnön tekijä ajan tasalla käsittelyn tilanteesta. Oikaisupyynnön tekeminen on maksutonta. Jos oikaisupyyntö ei johda siinä esitettyyn lopputulokseen, annamme kirjallisen ratkaisun asiassa.
Muita neuvovia tahoja
Jos asiasi ei selviä yllä mainitun mukaisen oikaisupyynnön tekemisellä, sinulla on myös mahdollista ottaa yhteyttä Vakuutus- ja rahoitusneuvontaan, joka antaa maksuttomia neuvoja ja ohjeita korvauksista sekä ehtojen soveltamisessa. Vakuutusja rahoitusneuvonnan puhelin on (09) 685 0120 ja osoite:
Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Porkkalankatu 1
00180 Helsinki
Kuluttajat saavat myös kuluttajaneuvonnasta maksutta opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa.
Muutoksenhaku
Voit hakea muutosta vakuutusyhtiön ratkaisuun:
– Vakuutus- ja rahoitusneuvonnalta, www.fine.fi
– kuluttajan asiassa kuluttajariitalautakunnalta www.kuluttajariita.fi
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3 PL 306
00531 Helsinki
– yleisestä tuomioistuimesta tai muusta soveltuvasta tuomioistuimesta sen mukaan, mitä takauskirjassa tai muussa vastaavassa oikeuspaikan määräävässä dokumentissa säädetään.